دوست عزیز خوندن این صفحات بیش از چند دقیقه وقت شما رو نمیگیره اما میتونه در تصحیح یا استوار ساختن اعتقادات کمک کنه. برای خوندن به ادامه مطلب بروید. حقیقت چیست ؟

حقیقت چیست ؟
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ظهور نزدیک است و آدرس 2satan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





و نيز از ابوبكر وارد است كه رسول خدا فرمودند: [2] و در روايت ديگر [3] اى ابوبكر دست من و دست على در عدد مساويست.اى ابوبكر دست من و دست على در عدل مساويست.

البته مساوى بودن در عدل همانطور كه گفته شد ملازم با مساوى بودن در صفات نفسيه و مكارم اخلاق و اطلاع به سرائرى است كه در نتيجه در مرتبه فعل، كردار و افعال را طبق كردار و افعال پيمبر اكرم قرار ميدهد.

و اما مساوى بودن در عدد كنايه از مساوى بودن در تمام مراتب و مراحل قدرت است، آنچه از دست پيمبر اكرم برآيد از دست اميرالمؤمنين برآيد، چون دست‏بالاخص در چنين تعبيرى كه براى او عدد فرض شده است معلول قدرت و آلت اجراى نيات نفسانيه و ارادات روحيه است. بنابراين، اين تعبير مى‏رساند كه قدرت رسول خدا و قدرت على مساوى است. آن معجزات عجيب كه از دست آن حضرت به ظهور پيوست همگى در كانون اراده و قدرت على موجود است. محب طبرى در الرياض النضره از انس بن مالك روايت مى‏كند كه 4]

حضرت رسول اكرم فرمودند كه هيچ پيمبرى نيامده است مگر آنكه او را در بين امتش نظيرى است، و على نظير من است.

اين روايت مى‏رساند كه در جميع امت رسول خدا، هيچ كس از نقطه‏نظر صفات روحيه و كمالات نفسيه مانند على نزديك به پيمبر اكرم نبوده است، و فقط و فقط آن سرور مؤمنان نظير آن حضرت بوده است.

و نظير اين روايت در ينابيع المودة از انس بن مالك به روايت صاحب الفردوس آمده است [5]

و در صحيح بخارى در باب مناقب على گويد: [6]

رسول خدا به اميرالمؤمنين فرمودند:اى على تو از من هستى و من از تو هستم.

و اين تعبير نهايت‏يگانگى و اتحاد را مى‏رساند، مثل آنكه وجود آن دو سرور عالميان وجود واحدى است كه در دو تن و دو قالب نمودار شده است

و نيز ابن حجر هيتمى مكى در الصواعق المحرقه[7] از براء بن عازب و محب طبرى در الرياض النضرة از ملا نقل كرده‏اند كه پيغمبر خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: [8]

نسبت على با من مانند نسبت‏ سر من است‏ با بدن من، و اين تعبير غايت پيوند و همبستگى را مى‏رساند.

رسول خدا مى‏فرمايند همانطور كه بدن بدون سر حيات ندارد، حيات من مربوط و منوط به حيات على است‏و در ينابيع المودة از عبدالله بن مسعود روايت مى‏كند كه رسول خدا فرمود على منى مثل راسى من بدنى.[9]

كردند با او آنچه كردند، تا بالاخره پس از سى سال خون دل، در محراب عبادت فرقش را بشكافتند، و چنين روح كلى و حيات سرمدى خود را در زير خاك پنهان نموده، دل جن و انس و حيوان بيابان و مرغان هوا را در سوگش ماتم سرا نمودند.

ابن اثير جزرى مى‏نويسد: [10].

 

حسن بن كثير از پدرش روايت مى‏كند كه او گفت: اميرالمؤمنين عليه السلام براى نماز صبح مى‏رفت، مرغابيهائى بدو روى آورده و در برابر صورت على صداى خود را به صيحه و غوغا بلند كردند.

او مى‏گويد: ما خواستيم آنها را از دور اميرالمؤمنين دور كنيم، حضرت فرمود: آنها را بحال خود گذاريد، اينها براى من نوحه‏سرائى مى‏كنند.

چون براى نماز بيرون شد، ضربت‏بر فرق مباركش رسيد.

 

منابع

 [1] ينابيع المودة ص 252

[2]همان

[3] بعيد نيست كه هر دو حديث فى العدل بوده و در يكى تصحيفا فى العدد آمده باشد

[4] الرياض النضره ج 3 ص 153

 [5] ينابيع المودة ص 235

[6] صحيح بخارى ص 164

[7] الصواعق المحرقه ص 75

[8] الرياض النضره ص 162

 [9] ينابيع المودة ص 235

[10] اسد الغابة ج 4 ص 36

 


نظرات شما عزیزان:

لاله پرپر شده
ساعت23:18---21 ارديبهشت 1391
سلام دوست من به ما نیز سر بزنید
یاعلی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:علي,اهل سنت,پيامبر,ابوبكر, ] [ 6:54 بعد از ظهر ] [ محمد ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

بسم اللّه الرحمن الرحيم شیعیان و اهل تسنن همواره در کنار هم به خوبی زندگی کرده اند به خوبی درک می کنم در این وحله از زمان شعیان و اهل تسنن برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان باید باهم وحدت داشته یاشند ، اما باید مشخص شود که چرا مسلمانان باید بعد از پیامبر (ص) به دو دسته تقسیم شوند ؟ و الان ما باید طبق مذهب پدرانمون شیعه یا سنی باشیم ؟ مطمئنا این سوالها بین تمام جوانان شیعه و سنی وجود داره.
موضوعات وب
لینک های مفید
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 191
بازدید ماه : 191
بازدید کل : 10032
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



دوست عزیز خوندن این صفحات بیش از چند دقیقه وقت شما رو نمیگیره اما میتونه در تصحیح یا استوار ساختن اعتقادات کمک کنه.به ادامه مطلب بروید.